Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Děkuji a jiné nevšednosti

Myslím si, že každý, pokud není slepý nebo ignorant, si všiml degradace naší společnosti. Děti pobíhající po ulicích a řvoucí na sebe výrazy, které bychom se mnohdy i my „dospěláci“ báli na veřejnosti použít. To je obraz dnešní doby. Často si pak pokládáme otázku – byli jsme snad i my takoví? Ač povětšinou upřímně odpovíme na tuto otázku NE, opravdu je to s tou naší generací v pořádku?

www.searchenginepeople.com

K této úvaze mě přivedly události posledních dní, konkrétně pak jedna z mých návštěv Prahy. S kamarádem jsem byla domluvená na večeři, tak jsme se vydali do jedné z restaurací v centru. Na tom by ještě nebylo nic tak zvláštního. Co mně ale vyrazilo dech bylo, když jsme platili ( chraň bůh gentlemani ještě nevymřeli a tak jsem byla pozvána) a já poděkovala. V tu chvíli se na mě podíval, jako bych byla anděl spadlý z nebes, nebo mu prozradila složení nejnovějšího léku na rakovinu. „Jé, ty jsi poděkovala.“, pohladil mě po ruce. A já se s vykulenýma očima ptala: „A co je na tom zvláštního?!“

Bohužel, jak jsem zjistila z naší další konverzace, je to v dnešní době zřejmě opravdu dost ojedinělý jev. A sice je fakt, že se říká – jiný kraj, jiný mrav, ale doufala jsem, že pro mě, ač „maloměšťačku“, není Praha zase natolik exotickou krajinou. Zřejmě jsem se mýlila. Mnohem pravděpodobněji se pak ale nejedná pouze o Prahu, ale o generaci celkově, alespoň její část. A já asi měla to štěstí, že jsem se zatím setkávala s těmi slušnějšími z ní. Nebo naopak byla chyba v lidech, se kterými se setkal onen kamarád? Ať už je to jakkoli, musím uznat, že místo polichocení mě tato reakce možná spíše vyděsila.

Co se mě týče, pocházejíc vcelku z normální rodiny, už jako malá děcka nás doma učili – chceš-li něco, popros, dostaneš-li, poděkuj. A i když nyní, již „ofackována“ světem, mohu sama za sebe říct, že jsem jistě mnohem otrkanější a drzejší než kdysi, jsem upřímně ráda, že slušné vychování mi bylo dáno a zůstalo. Ptám se jen, jak to tu bude za chvíli vypadat, pokud už nejsme schopni spolu ani komunikovat na nějaké slušné úrovni?

Autor: Ivana Jirmářová | čtvrtek 18.7.2013 14:30 | karma článku: 23,47 | přečteno: 865x
  • Další články autora

Ivana Jirmářová

Botoxem k psychopatii

Když se řekne botox, člověk by si řekl, že se jedná především o řešení estetické stránky vzhledu člověka. Víte ale, co všechno může ovlivnit?

23.7.2019 v 11:53 | Karma: 14,29 | Přečteno: 674x | Diskuse| Společnost

Ivana Jirmářová

Kdy jsme se my dospělí zapomněli radovat?

Když se dívám na děti, přivádí mě to k otázce: Kdy jsme se my dospělí zapomněli radovat? Děti jsou našimi učiteli, a pokud se ale jedná o radost, tak asi největšími. Ony prostě jsou. TADY A TEĎ.

28.5.2019 v 13:03 | Karma: 15,28 | Přečteno: 577x | Diskuse| Společnost

Ivana Jirmářová

Fanatismus jako zabiják změny

Chceš něco změnit? Tak buď všechno nebo nic. Chceš být vegetarián? Tak ale pořádnej. A nebo nejlíp vegan. A to je důvod, proč většina radši zůstane u toho nic.

14.5.2019 v 10:26 | Karma: 21,19 | Přečteno: 885x | Diskuse| Společnost

Ivana Jirmářová

Notre Dame byl včera naší realitou, dnes už je jen vzpomínkou

Jediná jistota je nejistota a jedinou konstantou života je ZMĚNA. Dovol jí, aby se stala, i když se to může zdát bolestné.

16.4.2019 v 10:32 | Karma: 10,58 | Přečteno: 423x | Diskuse| Společnost

Ivana Jirmářová

Hledání klidu uprostřed bouře

I když se zdá, že se všechno jen rozpadá, ve skutečnosti přitom vše zapadá na to správné místo. Dokážeš důvěřovat procesu, kterým procházíš, i uprostřed bouře a nebo se Tě zmocňuje strach?

15.4.2019 v 13:44 | Karma: 7,22 | Přečteno: 167x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1371x
Sportovně založená mzdová účetní se zájmem o média, jejichž studium ji od médií naopak odradilo. I přesto má občas potřebu vyjádřit se k některým aktuálním věcem a to i přes občasnou nelibost ostatních, jelikož její témata jsou často dost kontroverzního rázu :)

Seznam rubrik