Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Na toto téma jsem si jednou povídal s kolegou v práci, který byl věřícím katolíkem. Když jsem se ho ptal, proč Bůh dopustí, aby lidé dělali tak ošklivé věci, odvětil, že nám dal svobodnou vůli a že nás tím zkouší. "A jak to víš?" já na to.

"Jé, já musím běžet, mám ještě nějakou práci..."

Svobodná vůle jej hnala k pracovním povinnostem. A tak zase nic nevím.

Nicméně jsem uznal, že Bůh nám dal jednu velmi potřebnou vlastnost: umět se ze všeho vykecat.

0 0
možnosti
Foto

Já jsem celkově opatrná, když mi někdo tvrdí, že něco ví. Obzvláště o těchto tématech, která jsou lidskou myslí nepostihnutelná :)

0 0
možnosti

Souhlas, že je jeden Bůh, a každý z nás ho vnímá podle svých zkušeností.

Souhlas, že Bůh je Láska, a my jsme Jeho obrazem. Dokonalým obrazem Boha je člověk ve spojení muže a ženy v plodivé lásce.

Je dobře, že jste šťastná, že bolest nevyhledáváte. Ale obětí člověka nepohrdejte. Jste ještě mladá, tak asi sebeobětování Ježíše Krista je pro Vás nesrozumitelné. Ale každodenně musíme něco obětovat.

Někdo z morálního hlediska musí následovat Ježíše Krista a obětovat svůj život ve prospěch druhých. Takových je nekonečná řada: Jan Hus, Milada Horáková, Jan Palach... Těmi nepohrdejme! Stačí, že jimi pohrdají komunisti a jiní amorálové.

:-)

0 0
možnosti
Foto

Nepohrdám jimi, naopak, myslím si, že výše jmenovaní a mnozí další si uvědomovali tu božskou podstatu až natolik, že věděli, že horší než smrt je jít sám proti sobě, proti svým ideálům, pocitům... a byli ochotni pro to i zemřít. Nebýt tím, kým skutečně jsem a hrát nějaké role, to je podle mě víc smrtelné než sama smrt. Vy na to hodně koukáte z té racionální stránky, snažíte se to uchopit rozumem, ale jsou témata, která prostě a jednoduše uchopit rozumem úplně nelze. A tím je třeba také smrt a to, za co ji považujeme.

0 0
možnosti
VO

Pěkný blog, jen ten nadpis mi k němu trochu nesedí. Za naše činy jsme jistým způsobem souzeni v životě neustále.

0 0
možnosti

Nadpis je poněkud nezralý, souhlas. Ale zjevně vychází ze souboje determinismu se svobodnou vůlí. Také jde o to uvědomit si, že každý jsme za svůj čin odpovědní, což se v současné společnosti moc nenosí. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1371x
Sportovně založená mzdová účetní se zájmem o média, jejichž studium ji od médií naopak odradilo. I přesto má občas potřebu vyjádřit se k některým aktuálním věcem a to i přes občasnou nelibost ostatních, jelikož její témata jsou často dost kontroverzního rázu :)

Seznam rubrik