Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co by bylo kdyby jejich letadlo doletělo...

Za pravdu se člověk zlobí aneb potrefená husa kejhá nejvíc. Tentokrát je to OVB, ale mohlo by to být i Partners. O čem je řeč? O finančním poradenství bez finančních poradců. 

Student dokumentaristiky Jakub Charvát kopnul svým filmem "Rada nad zlato" do vosího hnízda asi podobně, jako když jsem tu před pár dny nakousla téma "mít či nemít děti". S tím rozdílem, že proti němu nestojí rozzuření tatínci a maminky, ale lidé, jejichž "dítě" je i jejich zdrojem obživy. Že prý poškozuje jejich dobré jméno. Opravdu je tomu tak? 

Za mě vybral název filmu naprosto skvěle. S jmenovanými firmami jsem se dostala do křížku hned několikrát, ať už při nabídce zaměstnání, tak snaze vnutit mi své služby. Kdykoliv slyším jejich název, naskakují mi osypky. Nemusela jsem k tomu ani vidět výše zmiňovaný film, ukazující mladé puberťáky na bujarých večírcích, kteří nemají ani ponětí co dělat se svým životem, natožpak s vašimi penězi. Kteří nastoupili na palubu s vidinou luxusního života, který se ale nekoná, pokud nejsi bezpáteřní s***ě. 

"Je to z části i o lži. I když tam ty peníze nejsou, tak ty musíš dělat, že je máš. To je základ. O tomhle je celý OVB", říkají...

Mám vystudovanou ekonomku a první dva roky jsem profesně strávila v nejmenované pojišťovně. Seděla jsem v kanceláři a vyřizovala jen ty záležitosti, se kterými přišli sami klienti. Žádné přemlouvání a snaha nabrat co nejvíce lidí, což je věc, na kterou opravdu nemám žaludek a skoro jsem chtěla říct, že obdivuji... ale ne, neobdivuji lidi, co mají. V rámci své práce jsem absolvovala několik školení, kde jsem se střetla i s podobnými "poradci" a "přemlouvači". Stačilo mi to k tomu, abych si stihla udělat obrázek o tom, jak věci fungují. Proto, když se mě po dvou letech snažilo Partners díky mým zkušenostem přetáhnout k sobě, nezbylo mi, než se jim vysmát.

S klidným svědomím Vám můžu říct, že pokud bych cokoliv potřebovala, vrátím se zpět do své pojišťovny a smlouvu uzavřu přímo na pobočce. Že je některá dražší nebo levnější, to je fakt, ale ze své zkušenosti můžu říct, že se nesnaží dělat věci na úkor klienta, alespoň ne více, než je potřeba pro to, aby se uživili. Že nelžou, ani záměrně nezatajují informace. Alespoň já jsem měla tu zkušenost. 

Když mi volá známý a snaží se mě přesvědčit, ať jdu pracovat k OVB, že si skvěle vydělám, ač tomu ani sám nevěří, ale chce aspoň peníze ze "rekrutování" nováčků, polituju ho a jsem ráda, že jsem se tím nikdy nenechala zblbnout. Letadlo, padák, pyramida... říkejme tomu, jak chceme, ale známe to každý.

"Když ti kluci a holky vyjdou střední školu a někdo jim řekne, pojď k nám dělat finančního poradce, vyděláš si dobrý prachy. Oni nechtějí uvažovat o tom, že možná dělají něco špatně. Oni je k tomu dokonce vedou v těch firmách, nepřemýšlej, protože to ti k ničemu nebude. Prostě dělej to, co ti řekneme", říká Vít Kalvoda, ředitel projektu ochrany klientů FINEMON. 

To potvrzuje i jeden z bývalých pracovníků OVB: "Mám takovou zkušenost, když jsem si šel sednout s "vyšším". On se mě ptal, co dělám teď. Tak jsem mu říkal, že si čtu o tom produktu, protože jsem o tom moc nevěděl. A on mi řekl, ať se na to prostě vy**ru a ať to hlavně píšu, ať to podepisuju."

Když mi pak volá kluk, o x let mladší, s vystudovaným oborem úplně mimo finance a ekonomii, který prošel úvodním školením v jedné z těchto letadlových firem a snaží se mi tvrdit, že ví lépe, jak naložit s mými financemi, už mi to ani nepřijde k smíchu, ale upřímně mě uráží to, že si tohle vůbec dovolí... A vzhledem k tomu, že mi ze začátku nechtěl ani říct, o co vlastně jde, je jasné, že letadlu začíná poněkud vynechávat motor a pasažéři začínají být krapet nervózní. Snad se brzy vrátí na zem...

  

Autor: Ivana Jirmářová | úterý 23.8.2016 12:05 | karma článku: 42,00 | přečteno: 6497x
  • Další články autora

Ivana Jirmářová

Botoxem k psychopatii

Když se řekne botox, člověk by si řekl, že se jedná především o řešení estetické stránky vzhledu člověka. Víte ale, co všechno může ovlivnit?

23.7.2019 v 11:53 | Karma: 14,29 | Přečteno: 674x | Diskuse| Společnost

Ivana Jirmářová

Kdy jsme se my dospělí zapomněli radovat?

Když se dívám na děti, přivádí mě to k otázce: Kdy jsme se my dospělí zapomněli radovat? Děti jsou našimi učiteli, a pokud se ale jedná o radost, tak asi největšími. Ony prostě jsou. TADY A TEĎ.

28.5.2019 v 13:03 | Karma: 15,28 | Přečteno: 576x | Diskuse| Společnost

Ivana Jirmářová

Fanatismus jako zabiják změny

Chceš něco změnit? Tak buď všechno nebo nic. Chceš být vegetarián? Tak ale pořádnej. A nebo nejlíp vegan. A to je důvod, proč většina radši zůstane u toho nic.

14.5.2019 v 10:26 | Karma: 21,19 | Přečteno: 885x | Diskuse| Společnost

Ivana Jirmářová

Notre Dame byl včera naší realitou, dnes už je jen vzpomínkou

Jediná jistota je nejistota a jedinou konstantou života je ZMĚNA. Dovol jí, aby se stala, i když se to může zdát bolestné.

16.4.2019 v 10:32 | Karma: 10,58 | Přečteno: 423x | Diskuse| Společnost

Ivana Jirmářová

Hledání klidu uprostřed bouře

I když se zdá, že se všechno jen rozpadá, ve skutečnosti přitom vše zapadá na to správné místo. Dokážeš důvěřovat procesu, kterým procházíš, i uprostřed bouře a nebo se Tě zmocňuje strach?

15.4.2019 v 13:44 | Karma: 7,22 | Přečteno: 167x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1371x
Sportovně založená mzdová účetní se zájmem o média, jejichž studium ji od médií naopak odradilo. I přesto má občas potřebu vyjádřit se k některým aktuálním věcem a to i přes občasnou nelibost ostatních, jelikož její témata jsou často dost kontroverzního rázu :)

Seznam rubrik